Salam sejahtera & selamat datang ke blog Panduan & Tips Ubahsuai Rumah! Blog ini adalah sebagai panduan & tips ringkas undang-undang ubahsuai rumah khusus kepada anda yang ingin mengubahsuai rumah di Shah Alam. Blog ini juga boleh dijadikan maklumat umum garispanduan ubahsuai rumah untuk semua pemilik rumah di Malaysia. Blog ini akan sentiasa dikemaskini dengan tips terbaru untuk manfaat anda. Diharap blog kecil ini dapat memberi manfaat kepada semua pemilik rumah sebelum dan selepas mengubahsuai kediaman anda. Selamat mengubahsuai rumah anda!
create your own banner at mybannermaker.com!

HAD UBAHSUAI RUMAH DI SHAH ALAM

HASIL KERJA IMOS

Wednesday, April 11, 2012

Contoh Rekabentuk Ubahsuai Rumah di Shah Alam


Assalamualaikum & salam sejahtera! Kali ini saya nak kongsikan beberapa contoh rekabentuk ubahsuai rumah di Shah Alam yang telah mendapat kebenaran ubahsuai di Shah Alam. Pelan ubahsuai rumah bagi projek-projek tersebut telah saya kemukakan ke MBSA secara berselang-seli sejak Januari 2012 hingga Mac 2012 dan pelan-pelan tersebut telah diluluskan MBSA untuk pembinaan.

Contoh rekabentuk rumah yang diubahsuai ialah rumah kelompok 2 tingkat lot tepi, rumah teres 1 tingkat lot tepi, rumah berkembar 1 tingkat dan rumah banglo 2 tingkat, semuanya di Shah Alam.

Untuk menjaga privasi klien saya, nama dan alamat pemilik rumah serta nombor fail pelan lulus MBSA tidak dapat saya paparkan dalam blog ini, cuma saya paparkan video rekabentuk secara umum dan kawasan/seksyen di mana rumah tersebut diubahsuai.

NOTA PENTING!
Paparan video dibawah ada yang menunjukkan rekabentuk ubahsuai rumah yang melebihi had anjakan bangunan yang dibenarkan oleh MBSA, jadi visual yang dipaparkan hanyalah ilustrasi 3D yang saya sediakan sebagai persembahan kepada klien. Pembinaan yang sedang dijalankan di tapak mungkin berbeza kerana pemilik/klien perlu mematuhi garispanduan ubahsuai rumah yang telah ditetapkan oleh MBSA. Tapi kalau depa tak ikut nasihat saya & MBSA (jangan bina lebih had), itu depa kena tanggung risiko sendiri daaa...










Oleh kerana skop kerja saya sangat terhad; hanya melibatkan kerja rekabentuk pelan 2d/3d & mendapatkan kelulusan pelan ubahsuai dari pihak MBSA, saya tidak dapat menunjukkan gambar rumah yang sedang dibina @ telah siap dibina kerana saya tidak menjaga tapak binaan hingga rumah siap diubahsuai. Skop kerja ini diamanahkan kepada kontraktor yang dilantik oleh klien.

Diharap paparan video yang serba kekurangan ini dapat menjadi panduan bagi anda yang ingin mengubahsuai rumah di Shah Alam. Jumpa lagi!

 KLIK SINI UNTUK KHIDMAT REKABENTUK PELAN UBAHSUAI RUMAH KE MBSA

Mutiara Pengubat Jiwa