Salam sejahtera & selamat datang ke blog Panduan & Tips Ubahsuai Rumah! Blog ini adalah sebagai panduan & tips ringkas undang-undang ubahsuai rumah khusus kepada anda yang ingin mengubahsuai rumah di Shah Alam. Blog ini juga boleh dijadikan maklumat umum garispanduan ubahsuai rumah untuk semua pemilik rumah di Malaysia. Blog ini akan sentiasa dikemaskini dengan tips terbaru untuk manfaat anda. Diharap blog kecil ini dapat memberi manfaat kepada semua pemilik rumah sebelum dan selepas mengubahsuai kediaman anda. Selamat mengubahsuai rumah anda!
create your own banner at mybannermaker.com!

HAD UBAHSUAI RUMAH DI SHAH ALAM

HASIL KERJA IMOS

Wednesday, March 18, 2020

Penyediaan Pelan Ubahsuai Rumah - MBSA Tutup Operasi 18hb-31hb Mac 2020


Assalamualaikum & salam sejahtera kepada para pengunjung blog. Sewaktu artikel ini ditaip, hari ini adalah hari kedua lockdown berkaitan Covid19 & saya doakan anda & keluarga selamat sejahtera dalam lindungan Allah SWT. 

Suka saya maklumkan kepada para pembaca, bahawa dalam tempoh lockdown 18-31 Mac 2020 aktiviti saya adalah seperti dibawah ;

1. Saya masih bekerja menyiapkan rekabentuk & menyediakan plan ubahsuai rumah dari rumah saya 😄
2. Saya masih berurusan dengan klien melalui temujanji & perbincangan di tapak projek; perbincangan singkat & ringkas, ukurtapak & ambil gambar rumah yang nak diubahsuai
3. Semua hasil kerja yang disiapkan seperti drafplan+3d seperti biasa saya emel kepada klien untuk semakan, komen & pindaan.

Penangguhan Submission Plan & Semakan Rayuan di MBSA

MBSA telah menghentikan semua operasi dalam tempoh lockdown 18-31 Mac 2020, jadi saya mohon maaf kepada semua klien yang berkaitan kerana saya juga terpaksa menangguhkan semua urusan dibawah ;

1. Urusan semakan rayuan ubahsuai rumah & submission surat rayuan ke MBSA ditangguhkan sementara
2. Urusan submission pelan ubahsuai rumah yang telah siap ke MBSA ditangguhkan sementara

NOTIS PEMBERITAHUAN MBSA

Anda boleh membaca artikel makluman MBSA berkaitan penutupan operasi di sini;
==> http://www.mbsa.gov.my/ms-my/Berita/Halaman/penangguhan_sementara_operasi2020.aspx

PESAN SAYA 
Marilah kita sama2 membantu pihak kerajaan & pihak berkuasa tempatan dalam usaha mencegah & membasmi wabak Covid-19 dalam tempoh yang diberikan ini supaya kita dapat kembali bekerja & bertugas dalam aktiviti masing2 seperti biasa. 

Terimakasih kepada klien yang masih sudi menggunakan khidmat saya & terimakasih kepada klien yang bersabar dengan penangguhan submission plan mereka. Doa selamat untuk anda semua & jumpa lagi dalam artikel yang akan datang insyaAllah




Mutiara Pengubat Jiwa